על טיפוח הגינה בעונת החורף

עונת החורף היא העונה בה כולנו אוהבים להסתגר בבתים, וליהנות מחום הבית. לעומתנו, הגינה אינה נכנסת לשום בית, וכל הצמחיה שסדרנו בתהליך ארוך של עיצוב גינות, ושאנו נהנים ממנה מאוד בתקופת הקיץ, עומדת כעת חשופה אל מול איתני הטבע. בנוסף, על מנת להתמודד היטב עם איתני הטבע, הצמחיה שלנו עוברת שינויים מייד עם תחילת החורף, כשהבולט ביניהם הוא נשירת העלים.

גם בחורף, הגינה שלנו צריכה טיפול

כל מי שיש לו גינה, מכיר היטב את המראה של מאות ואלפי עלים המכסים את כל שטח הגינה, עלים שנושרים מן העצים, מן הגדר החיה או מהמטפס שמכסה את שטח הגינה כולה. עלים אלה, אם אינם מפונים מן הגינה, יכולים לגרום נזק משמעותי לגינה, ובעיקר לדשא. הדשא שלכם זקוק לכמה שיותר אור ואוויר, וכאשר הוא מכוסה בעלים, הוא מוסתר מהשמש והתוצאה המיידית של כך היא הצהבה של הדשא. בדיוק מסיבות כגון זאת, ישנה חובה לבצע תהליכי טיפוח של הגינה גם, ואולי בעיקר החורף.
עיצוב גינות ובמיוחד טיפוח גינות בעונת החורף צריך לכלול מספר פעולות מינימליות. הפעולה המרכזית היא פינוי עלים ושמירה על סביבת גינה נקייה לחלוטין. עם תחילת החורף פעולה זו צריכה להתבצע בצורה אינטנסיבית, אך בהמשך העבודה נעשית קלה יותר, עם הפסקת השלכת.

התמודדות עם כמויות גשם גדולות ועם שלג

ירידת גשם בכמויות גדולות עלולה ליצור סחף של אדמה בין הצמחים, להותיר צמחים מסויימים ללא מספיק אדמה, בעוד צמחים אחרים מתכסים בשכבת בוץ גדולה. צמחים המסודרים על גבי טרסות עלולים לסבול מסחף משמעותי של אדמה דרך חריצי האבנים התוחמות את מתחם הצמח על גבי הטרסה. במהלך החורף ובעיקר לאחר גשמים חזקים, רצוי לעשות סריקה של הגינה, ולבחון האם נדרש תיקון וסידור מחודש של האדמה בגינה בצורה שווה ומאוזנת.
במידה ואתם חווים גל קר במיוחד המלווה בשלג, כדאי מאוד לשים לב לטיפוח הגינה בתקופה זו. זה יהיה די קשה לפנות את השלג מכל הצמחים בזמן אמת, ואין מה לחתור לכך בכלל, אבל רצוי לשמור על הצמחים העדינים והחשובים לכם ביותר מפני כובד השלג שיכול בקלות לכופף אותם ולשבור אותם. מה שניתן לכסות בטרם עת, כסו, ומה שלא, נסו לפנות ממנו את השלג בהקדם.

לקבלת הצעת מחיר ללא התחייבות חייגו 072-3307121

    לקבלת הצעת מחיר ללא התחייבות חייגו 072-3307121

      דילוג לתוכן