מהם השלבים בהקמת גינה?

הקמת גינה יכולה להיות תהליך מאוד פשוט שכל אחד יכול לעשות בעצמו, והיא יכולה להתבצע גם בצורה יותר מקצועית, במסגרת תהליך מקצועי שבסופו של דבר גם מביא תוצאות טובות יותר. בהקמת גינה מקצועית יש לעבור מספר שלבים המוגדרים על ידי איש מקצוע העוסק בתחום של עיצוב גינות.

פרטים מבניים וסביבתיים

בשלב ראשון, יש לברר את כל הפרטים המבניים והסביבתיים של הגינה, מה גודל השטח העומד לרשות הקמת הגינה, מה הוא הנוף המשתקף מן הגינה, היכן בדיוק היא ממוקמת ביחס לבית וביחס לבתים אחרים, מה היא צורתה של הגינה, ומה הם תנאי השטח במקום. בהתאם לכל אלה, ניתן יהיה לבחון את הצורך ביישור השטח, הוספת אדמה וכדומה, וכן בהענקת האופי הנכון והמתאים ביותר לגינה.

מה הן הציפיות מן הגינה?

בשלב שני, יש לבחון עם בעל הבית למה הוא מצפה מהגינה שלו. גינה יכולה לשמש כפינת נוי בה שותלים צמחים יפים, פרחים רבים ועצים מרהיבים, או שגינה יכולה לשמש גם כפינת ישיבה על גבי דשא סינטטי, בה יש חשיבות רבה יותר למרחב בו ניתן ללכת, לשכב או לשבת. בגינה כזאת יוקצה מקום למשל לגריל, לשולחן עם כסאות, נדנדה ואפילו ערסל. גינה יכולה גם לשמש
כגינת ירק בה שותלים ירקות ותבלינים לשימוש עצמי. את המטרה המדוייקת הזאת צריך לברר מראש.
בשלב שלישי, איש המקצוע העוסק בתחום של עיצוב גינות מכין תכנית מקיפה הכוללת את הצורה הסופית של הגינה, סוג האדמה שיש להוסיף לגינה, החלוקה בין האזורים השונים בגינה, סוגי הצמחים שיישתלו ומיקומם ועוד כהנה וכהנה פרטים הנדרשים לפני שמתחילים לעבוד. התכנית תוצג לבעל הבית לאישורו, וכמובן שבשלב זה יכול בעל הבית לערוך כל שינוי שנראה לו בהתייעצות עם המומחה.

הקמה בפועל

בשלב רביעי ואחרון, מתחיל תהליך של הקמת הגינה. תהליך זה כולל הקמת תשתיות נדרשות של השקיה, הוספת אדמה, יצירת מדרגות וטרסות על פי הצורך, טיוב הקרקע ודישונה, ובהמשך לכך הבאת כל השתילים הנדרשים ושתילתם במקומם כפי שהוגדר בתכנית. זה הוא השלב שבו הופכים את השטח לגינה של ממש, ולאחריו כל שנותר הוא לטפח את הגינה וליהנות ממנה.

תכנון גינה

 

לקבלת הצעת מחיר ללא התחייבות חייגו 072-3307121

    דילוג לתוכן