כל מה שחשוב לדעת כדי להקים גינה מודרנית

גינה היא אחד החללים בבית שכל אחד מייחל לעצמו, בין אם מדובר בגינה בבית פרטי או בדירה עם גינת גן או גג, ובין אם מדובר במרפסת עם צמחייה ירוקה או סתם באזור או פינה כלשהי בבית מלאים בצמחייה שעושה לנו ירוק בעיניים.
אפשרויות עיצוב גינה הן בלתי מוגבלות. העיצוב אמור לשקף את הטעם האישי והסגנון של בני הבית ולהתאים לצרכים ולרצונות שלהם, והוא כמובן תלוי תקציב.
גינה מודרנית היא אחד מעיצובי הגינה הנפוצים כיום בארץ. מדובר בעיצוב המותאם מאוד לבנייה החדשה, שהקו המנחה שלו הוא נוחות וחיסכון. זהו סגנון עיצובי סולידי ונקי, משלב תאורה סמויה ואלמנטים בנויים כמו שבילי בטון ופרגולות,יש לו התייחסות מכסימלית לאיכות הסביבה והוא מספק פתרונות תחזוקה יעילים, כגון טפטפות וחיישני תאורה.

מאפייני גינה מודרנית

גינה מודרנית היא לרוב בעלת עיצוב מינימליסטי ופרקטי שמטרתו להפוך להיות חלק בלתי נפרד מהבית, ושבנוסף לכך הוא אינו מתפשר על מראה מודרני ועל אווירה שקטה ונינוחה.הצמחייה בגינה המודרנית וכן הקישוטים או חפצי הנוישבה חוזרים על עצמם ליצירת אחידות, הרמוניה והמשכיות.
יחד עם זאת,לגינה המודרנית ישנם גם מאפיינים נוספים:
  • תבניות גיאומטריות–זהו אחד המאפיינים המרכזיים של הגינה המודרנית. התבניות הגיאומטריות יכולות להיות זהות או מנוגדות, ולכן ניתן למצוא בה גם קווי אורך ורוחב נקיים וחדים ומאידך יכולים להיות בה גם קווים מעוגלים ומרשימים.
  • מיעוט צבעים -קיימת כמה שפחות העמסה של צבעים, בדרך כלל לא יותר משני צבעים דומיננטיים. ירוק ולבן הם דוגמא מצוינת לצבעים המתאימים לגינה המודרנית, כשאפשר להאיר בירוק את הצמחייה ובלבן את המשטחים והשבילים סביבה.
  • שימוש בחומרים ובאלמנטים מודרניים – העיצוב של גינה מודרנית שם דגש על ארכיטקטורה יותר מאשר על הצמחייה שבה, ועושה שימוש בדקים ובפרגולות כמשטחי ריצוף וחיפוי ישרים וחלקים ובחומרים לבנייה, כגון חצץ, בטון ואבנים מסוגים שונים. משטחים אלה גם יוצרים את הקשר בין פנים הבית והגינה, כשהם מאפשרים יציאה טבעית אליה.
כמו כן, ניתן לשלב בגינה גם פסלים או מיכלים לצמחים מחומרי גלם שונים שיש להם קווים או עיצובים גיאומטריים המתאימים לגינה.
  • צמחייה חסכונית ותואמת-הצמחייה בגינה המודרנית תהיה ברובה פשוטהובעלת תבניות ודוגמאות תואמות לעיצוב האדריכלי. בדרך כלל היא תהיה נמוכה, אך היא יכולה גם לכלול עצים בכדי לספק הגנה וצל. בצמחייה יהיו אלמנטים חזרתיים, כמו למשל צמח שיופיע בכל חלקה לפחות פעם אחת, זאת על מנת ליצור אחידות והמשכיות. כמו כן, בין הצמחים יהיו מרווחים קבועים שיעניקו לגינה ולעין שלנו מראה מסודר ויאפשרו לראות כל צמח כאלמנט עיצובי נפרד.
  • מוטיבים של מים –בין האלמנטים הבנויים ישולבו במידת האפשר בריכות, מזרקות, מפלים או אלמנטים אחרים של מים,להשלמת השקט והרוגע ולהכנסת אור.
  • ריהוט רחב ונוח –הריהוט יכלול פינות ישיבה, ספסלים ורהיטי גן נוספים מחומרים מודרניים כגון מתכת, זכוכית או אבן טבעית, הוא ימוקם לרוב במרכז הגינה ויהוה חלק חשוב ממנה.
  • תאורה סמויה ומתוחכמת -התאורה תשלים את העיצוב וגם היא, כמו הגינה, תהיה חסכונית (לרוב מדובר בנורות לד). היא תופעל אוטומטית כאשר החושך יירד ותעוצב באופן כזה שיעצים וידגיש את הדרמטיות של הגינה.

מודרניות לא משדרת בהכרח קור

לעיתים ישנה טענה כלפי עיצוב גינות מודרניות, שבשל השימוש בחומרים נקיים, שפלטת הצבעים שלהם קרה, כך גם הגינות עצמן נוטות להיות קרות לא מזמינות. זה כמובן לא בהכרח נכון או צריך להיות כך. על אף שחלל הגינה מינימליסטי ומסודר, הוא יכול במקביל להיות גם חמים ונעים.
ניתן לשלב בחלק מהאזורים בגינה צמחייה טבעית ופראית יותר, שתשווה לה מראה משוחרר וחי ותעניק לה תחושת שובבות וחום.התאורה יכולה אף היא להוסיף חמימות, במיוחד תאורת לד שיש לה מראה רך המזכיר את החום של נורות הליבון. אפשר לשלב את התאורה באלמנטים העיצוביים, כגון ליד פסלים או ריהוט או להטמיע אותה במיכלי הצמחים ובקירות, כך שבלילה היא תיצור אווירה מרגיעה ונעימה.
שילוב של עץ עם חומרי הגלם האחרים מרכך את צבעי השחור והאפור של הבטון או המתכת, מעניק תחושת חום ויוצר מראה מזמין יותר, במיוחד אם העץ משולב באזורי הישיבה. כך ניתן למשל להציב ספסל עץ יחד עם רהיטי המתכת ובכך ליצור אפקט עיצובי הרמוני.
והכי חשוב, הגינה צריכה לשקף את האישיות של מי שמשתמש בה, כך שלא צריך לחשוש מהוספת טעם אישי בבחירת חומרי הגלם וחפצי הנוי. אפשר עדיין להיצמד לפלטת הצבעים של הגינה, ויחד עם זאת גם להוסיף קצת נגיעות צבע באמצעות כריות נוי או בחירת ריהוט רך וחמים יותר.

עיצוב גינה

ותחזוקה?

אחד הדברים החשובים בבואכם לעצב כל גינה הוא נושא התחזוקה שלה, שמעבר לכך שהיא חשובה לנראות הגינה לטווח הקצר והארוך, היא גם שומרת על בריאות הצמחים והאדמה.
תחזוקת גינה מבוצעת בתדירות משתנה ונקבעת בהתאם לכמות ולסוג הצמחייה, לעונות השנה ולתנאי מזג האוויר. בנוסף לכך, היא גם תלוית תקציב. לכן, רצוי מאוד להתייחס אליה כבר בשלב תכנון הגינה. כאשר אתם מחליטים על סוג הגינה ועל הצמחייה שתהיה בה, הכניסו לתקציב גם את עלות התחזוקה השוטפת של הגינה לאחר הקמתה.
גינה מודרנית, מעצם אופייה, אינה דורשת השקעה יוצאת דופן בתחזוקה שלה. גינה מסוג זה, שהיא בעלת משטחים רבים, צמחייה חסכונית וחזרתית ומרווחים גדולים, אינה דורשתגיזום רב ואינה דורשת השקיה מרובה.
אנו במעיין גנים נקים לכם גינה מודרנית מאפס. נשב איתכם על התכנון של הגינה ונתאים אותה במדויק לצרכים ולרצונות שלכם. הצוות שלנו מורכב מאדריכלי נוף וגננים מקצועיים שיוכלו ללוות אתכם לאורך כל הדרך, ולספק לכם מענה כולל, הן בתחום העיצובי, הן בשלבים הטכניים של הקמת הגינה, והן מבחינת התחזוקה השוטפת שלה לאחר שכבר תעמוד על תילה. אנו מבטיחים שירות אמין ומהיר שבסופו תיהנו מגינה מטופחת, מרשימה ונוחה.

תחזוקת גינה – זיהוי ואיתור נזילת מים בגינה

על מנת להבטיח את תחזוקת הגינה שלכם לאורך זמן רב, חשוב שנוודא שאין מקורות המייצרים רטיבות / נזילות מים סמויות,  אנו ממליצים לכם לפנות כפעם בשנה למאתרי נזילות מקצועיים שמתמחים בשירותי איתור נזילות בחצר הבית, שיבצעו סריקה מלאה של הגינה שלכם ובכך תוכלו להיות רגועים שאין שום נזילה שמסתתרת ממכם (;

לקבלת הצעת מחיר ללא התחייבות חייגו 072-3307121

    דילוג לתוכן